mandag 2. mai 2011

♥ Prinsessa har kommet ♥

I almanakken min står det at jeg skal ha planlagt keisersnitt i dag, men det ble en forandring på de planene gitt. For 2. påskedag kl. 00:14 kom verdens nydeligste jente til verden. Dette bildet er en av de første mannen min tok av henne etter at hun kom til verden.


Grunnen til at hun kom før tiden er at jeg utviklet HELLP-syndrom igjen, akkurat slik jeg gjorde i første svangerskap. Men denne gangen kjente jeg igjen symptomene, og bestmte meg for at vi skulle reise hjem fra påskeferien. Vi burde nok reist inn ennå tidligere enn vi gjorde, men smertene kom og gikk litt de første dagene, og det var først da vi kjørte hjem om ettermiddagen 1. påskedag at jeg ba mannen min kjøre meg rett til sykehuset. For da var jeg ikke lenger i tvil. På sykehuset kunne de konstatere at jeg hadde 4+ på protein, og blodprøvene viste at jeg hadde fått HELLP. Blodplateverdien var fallende, og helt på grensen av hva de tillater før de velger narkose. Men heldigvis ble det hastekeisersnitt med spinalbedøvelse denne gang. Jeg lå til observasjon på intensiven i tre døgn før jeg fikk flytte til barselavdelinga.

Lurer på hva hun tenker på her...


Nina Victoria var 3085 g og 47 cm ved fødselen. Hun er oppkalt etter søsteren min, og farmoren min som døde da pappa var 20 år. Her er hun badet og kledd for hjemreise. Sparkebuksen hun har på seg har jeg sydd selv, og jeg brukte sparkebuksen som Kristoffer hadde på da han var nyfødt som utgangspunkt da jeg klipte stoffet.


Her sitter hun klar i bilstolen. Det var utrolig godt å komme hjem, selv om jeg fremdeles sliter litt med blodtrykket og må gå på blodtrykksmedisin inntil videre. De stolte storebrødrene kom løpende til bilen da vi parkerte hjemme, og det er rørende å se hvor mye omsorg de har for lillesøsteren sin.


Et våkent øyeblikk i fanget til mamma. Denne buksen har jeg også sydd til henne. Planen var å sy en jakke til, men det rakk jeg aldri...


Nina Victoria er født med leppe-/kjeve-/ganespalte, noe vi fikk vite på rutineultralyden i desember. Vi hadde også 3D ultralyd for å se omfanget av spalten. Jeg var forberedt på totalspalte, men leppespalten stopper rett før nesen, og det er kun et lite hakk i kjeven. Spalten i ganen er ganske stor, og jeg får derfor ikke til å amme henne. Men vi har fått rutine på pumping og flaskemating med Habermann-flasker.

Og hun er jo bare verdens skjønneste prinsesse!

34 kommentarer:

Tone sa...

GRATULERER så mye med den nydelige prinsessa!!!!! Så fin atte - skjønner at storebrødrene og foreldre er stolte:)

Jeg fikk minstemann min for snart 10 år siden, og jeg må jo bare innrømme at man blir litt babysyk når man ser sånne skjønninger som Nina Victoria - babyer er bare helskjønne!!!!

Håper du har noen fine babyuker foran deg, og at du helsemessig raskt kommer til hektene:)

Varme klemmer til deg og dine:)

Maya sa...

Gratulerer såååå masse med lille Prinsessen ♥♥
Nyydelig er hun :)
Skjønner godt att storebrødrene vil sverme rundt denne lille skatten ♥
Ta vare på hverandre og ønsker deg snarlig bedring!
Kos dere ♥

Klem fra Maya

Anita sa...

Gratulerer sååå masse!!
Så utrolig vakker hun er. Krysser fingrene for at blodtrykket ditt stabiliserer seg og at alt bare er lykke.
Så bra at du fikk lokalbedøvelse. Det fikk jeg og når snuppa vår kom til verden med ks. Og jeg er så glad for da var jeg tilstede, samme med pappan.

Igjen NYDELIG jente med vakkert navn.

Anita

Arctica sa...

Gratulerer med en nydelig prinsesse, Cino! Håper du får orden på blodtrykket snart. Har selv hatt mild og moderat svangerskapsforgiftning med mine to.

Kristins rede sa...

Gratulerer så mye1 En skjønn prinsesse. Kos dere masse både du og mannen og de stolte storebrødrene!

Jordbæret ;-) sa...

Jeg sitter her og tårene renner. Jeg pleier da ikke grine når jeg ser babyer så her er det noen hormoner ute og går. Helledussen for ei nydelig lita jente. Det er enda noen mnd til jeg får lilleprinsen min i armene, og etter å ha sett disse bildene må jeg si at ventetia blir enda lengre.

Gratulerer masse og kos dere med den fantastiske gaven dere har fått.

ekathinka sa...

Gratulerer med ei nydelig prinsesse!!!

Elen sa...

Satt akkurat og tenkte jeg skulle høre hvordan det var med dere:-D Godt å høre at alt er bra! Hun er jo bare helt nydelig! Gleder meg til å se henne på ordentlig:-) Kos dere masse fremover. Du får hinte når du er klar for litt besøk. Klem E

Anonym sa...

Kjære Veronica!

Gratulerer så mye med en nydelig jente! Så fint at alt gikk bra tross alt, og Nina Victoria er jo så skjønn! Det begynner å bli lenge siden sist, men jeg skal prøve å komme innom når jeg skal nordover i sommerferien. Det er alltid så hektisk når man først er hjemme. Kos deg med familien og minsteprinsessen, dagene går jo så fort, spesielt når man har flere barn å ta seg av.

Stor gratulasjonsklem fra Liv L

toi9 sa...

Gratulerer så mye, med ei skjønn prinsesse!!
Noe så søtt :)
Håper at du bedres raskt helsemessig.
Kos dere masse :)

Klem Toini

Litefrø sa...

Gratulerer så mye med nydelig snuppe! Også så skjønne plagg du har laget til henne:)

Marit sa...

Å blir helt rørt her jeg sitter og leser. Nydelig prinsesse, med nyyydelige antrekk. Skjønner godt dere er stolte!

Eva Helen sa...

Gratulerer så masse med babyen din:-)Uff leit at du måtte inn så fort,men godt at det gikk bra med både deg og henne.Nydelig baby:-)

Klem Fra Eva Helen

house of hopen sa...

Å, så hyggelig å lese at du har fått jenta di! Hun er aldeles skjønn.
Jeg fikk også 2 gutter først og så ei lita jente. Dermed vet jeg hvordan det føles... Må bare si at du har masse til å glede deg til!
Det er en velsignelse å få en datter. At storebrødrene allerede passer godt på henne er rørende. Etterhvert vil du nok se at de blir helt overbeskyttende. Det er jo så nydelig... Tenk så heldig hun er som får 2 storebrødre, hvem har ikke ønsket seg en storebror?
Som du sier så flyr dagene så fort. Nyt barseltiden til det fulle, og gled deg over ditt herlige vidunder!
Nå kan du se frem til hårspenner og søte småsko....det er bare så moro. Men, selvfølgelig alle barna en får er jo like verdifulle.
Jeg sender deg alle gode tanker og syns det var ekstra nydelig at du har oppkalt prinsessen etter søsteren din. Så vakkert!

Klem fra Solveig/Lille My

sjeroks sa...

Helledussan for en fin liten prinsesse. Gratulerer så mye:D
Håper formen din er stigende, og at der kan kose dere hjemme alle 5.
klem fra siri

Dot sa...

Tillykke med den lille ny, hvor er hun bedårende.
klem fra Dorte

Merethe sa...

Gratulerer så mye med jenta deres. Godt å høre at alt tross alt har gått bra. Lykke til i barseltiden...

Klem fra Merethe

Anonym sa...

Gratulerer så mye med ei skjønn lita prinsesse. Og så fine klær du har laget til henne.
God bedring til deg også.
Klem Anne Berit

Lattermild sa...

Gratulerer med ei vakker lita jente!

Dreas sa...

Gratulerer så mye med jenta! Hun er kjempenydelig!

Miss Hønemor sa...

Den kommentaren fra Dreas var fra meg, Merethe/Miss Hønemor... (glemte å logge sambo ut da jeg skrev kommentaren)

Janne-Lise sa...

Jeg har sneket litt rundt i bloggen din i tiden som har vært og jeg sitter her nå med tårer i øynene. For et vidunderlig vakkert barn og navnet passet utrolig bra på henne.

GRATULERER med prinsessa og nyt hver en dag :)
stor klem til deg og dine og jeg håper vi får følge Nina Victoria også fremover litt :)

Irene sa...

Gratulerer så mye med jenta! Så søt hun er. Og heldige hun som har en mor som er flink til å sy.

Ønsker deg riktig god bedring, og en flott tid fremover med den lille!

Karen sa...

Gratulerer igjen! Så utrolig søt hun er! Og så flink du er til å sy!! Gleder meg masse til å få treffe henne:-)
Klem fra meg!

Bente sa...

Næh... Hun er jo bare helt skjønn! Gratulerer!
Kos dere masse sammen og nyt babytiden.

Nica sa...

Gratulerer så masse med den skjønne prinsessen deres. Hun var nydelig. Du få si ifra når du er klar for et besøk.
Her er vi i gang på runde to, var på ultralyd på mandag og da så alt bra ut. Så jeg er ganske babysyk fortiden, hehe. Du får slappe av og kose deg med lille Nina Victoria.

Klem fra den andre Veronica;)

Lorena sa...

Felicitaciones!!!

Una hermosa bebé!! Beautiful baby!!
Preciosa Nina Victoria, mi hija tambien se llama María Victoria, la amo!!
Lovely blog

Saludos from Santiago de Chile

Femice sa...

Gratulere så mye med ei vakker lita jente !!

Klem fra sør

Femice sa...

PS :) Jeg skal bli bestemor i november :)

AnnetteK sa...

Gratulerer så masse.
En utrolig skjønn liten prinsesse! Ønsker dere alt godt!

Cino sa...

Tusen takk for alle koselige kommentarer! De varmer virkelig.

Klem, Veronica

drømmefabrikken ♥ sa...

Gratulerer så mye med den SKJØNNE nyyyydelige lille jenta di!!! Herligheten så fin hun er! Håper alt er vel med dere:-) Klem

Anne sa...

Igjen, gratulerer så mye.
Så godt å høre at du kjente igjen symptomene, og at alt gikk bra.

Jeg syns navnet hennes er utrolig fint, og jeg liker at det er oppkalt, da får det en ekstra følelse av at det er et spesielt navn.

Så greit da at spalten ikke var større, dere hadde jo kommet fint igjennom dette uansett da, men det var vel en hyggelig overraskelse. Det ser ut som hun har samme grad av spalte som jeg hadde, kanskje? Mitt var muligens litt mindre, det gikk ikke helt opp til nesen opprinnelig men de måtte kutte helt opp til nesen da de skulle lukke det, slik at det ble pent og beint, og så nervene passet overens. Jeg hadde også et lite hakk i beinet bak, som vi lukket med en beintransplantasjon da jeg gikk i 5. klasse. Det hele gikk veldig fint.

Jeg håper alt går helt supert for dere, det ser ut som hun er omringet av folk som kan ta seg av henne, blir helt rørt jeg. Gratulerer igjen til hele familien. :)

Anonym sa...

Gud så søt <3 Gleder meg til gutten min kommer i August <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...