lørdag 14. mai 2011

Termin i dag

Selv om det aldri har vært aktuelt for meg å gå helt til termin er det litt rart å tenke på at jeg egentlig har termin i dag. Men i stedet koser jeg meg med prinsessa mi, og er glad det hele er over. Formen min har kommet seg betraktelig den siste uka, og nå gleder jeg meg til jeg kan få vært litt mer i aktivitet igjen.

I dag har jeg hatt en rolig hjemmedag, og det har vært utrolig godt. Jeg har fått ryddet i klesskapet mitt, og endelig kan jeg ta bort mammaklærne for godt. For nå sier både jeg og legene at nok er nok. Og ungene skal jo følges opp også, så jeg hadde ikke tenkt meg flere barn uansett.

Nina Victoria er en kjemperolig baby, og jeg skjønner nå hvorfor hun var så rolig i magen min. Jeg var til tider bekymret, men det viser seg at hun bare har et veldig godt sovehjerte. Her er hun nybadet hjemme.


Og her prøver hun på 17. mai klærne. Ser det ut som hun liker det? Hehe, det var nok ei lita ei som heller ville ha mat...


Matingen går veldig greit. Vi bruker spesialflasker fra Habermann som er laget for babyer med sugevansker. For Nina Victoria klarer ikke skape vakuum, så de få gangene jeg har forsøkt å legge henne til brystet ender det bare med at jeg tar til tårene. For jeg vil så gjerne, men det går bare ikke... Og nå har jeg sagt til meg selv at jeg ikke skal prøve det noe mer. Hun skal gjerne få nærhet og kroppskontakt, men fra nå av skal jeg heller kose meg med å legge henne inntil meg, gjerne i halsgropen, slik hun liker. Så får jeg heller fortsette å pumpe meg siden det egentlig går veldig greit.

Og nå begynner hun å være litt mer våken også. Og det er godt, for da er det så mye lettere å gi henne mat. Her hviler hun på skinnet sitt i stua.


Ønsker alle en god helg!

7 kommentarer:

Lorena sa...

Yo estoy feliz por tí, Nina Victoria es hermosa. Espero que todo vaya muy bien.

Un abrazo from Santiago de Chile

Janne-Lise sa...

Guriland for et vakkert barn :) aldeles nydelig er hun. Nyt dagene

klem

Anita sa...

Hun er så vakker.

Jeg og fikk ikke ammet min lille jente, men pga lite produksjon da. Og det var veldig trist. Men det gikk fint det også. Man kan gi nærhet på andre måter.

Kose deg masse tiden og den nydelige jenta.


Klem

Jordbæret ;-) sa...

Hun blir bare vakrere og vakrere ser jeg. Godt det går bra og det er godt å høre at hverdagens gleder med baby kommer til oss med spaltebarn også. Jeg forestiller meg at jeg kommer til å være helt utslitt konstant i månedsvis. Men det virker ikke sånn, heldigvis.

Jeg skulle ikke heller ha flere barn etter nr 3, men jammen kommer det ikke en til. Men nå har jeg skjønt hva det kommer av så dette blir garantert den siste :-)

Lykke til videre. Jeg titter stadig innom bloggen din.

Linda S sa...

Gratulere med ei nydelig jente. Du er flink som pumper deg! Det gjorde eg også til min tredjemann (fordi han ikkje ville ammes) så eg veit at det tar ein del tid og krefter.

Karen O sa...

Så utrolig flott ho er! Gleder meg sånn til å få hilse på prinsessa:-)

Linn Marita sa...

Hun er bare helt utrolig skjønn. Tenk at gutten vår å har vært så liten. Jeg gleder meg til og følge med videre framover på bloggen å utviklingen hennes :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...