fredag 2. september 2011

Dåpsforberedelser

Det har gått i ett i høst, med operasjon av Nina, skolestart for Kristoffer, og bursdagsfeiring for Jonathan. Og oppi det hele har jeg prøvd å forberede litt til dåpen i september. Bordkortene ble jeg ferdig med i god tid, og jeg valgte å lage de ganske enkle. Her er de alle samlet.


På tur hjem fra Rikshospitalet kjørte vi innom Bikuben, og der fant jeg ferdige tag'er i rosa ruter. Båndet, hjertene og rosene kjøpte jeg også der. Navnene har mamma skrevet for meg, for hun har bedre dreisen på det å skrive fint.


Invitasjonene var jeg ikke like ivrige med... Jeg klarte ikke bestemme meg for om jeg skulle lage de i Photoshop eller om jeg skulle scrappe de. Det ble til slutt papirhobbyen som vant, men de måtte være enkle for at jeg skulle rekke å bli ferdig i tide.


Papiret er fra Magnolia, og jeg hadde akkurat nok ark til alle invitasjonene. Båndet er fra Stoff & Stil, og sommerfuglen er en punch fra Martha Stewart. Jeg har stanset ut fra to forskjellige ark kjøpt hos Michaels i New York. Oppå sommerfuglen har jeg hatt på litt Stckles glitterlim i sølvfarge.


Stempelet er fra Ladybug and Friends, og er utrolig dekorativt. Jeg har sydd med symaskin rundt kanten, og satt på en liten rosa bling ved teksten. Inni kortene har jeg satt inn et bilde av Nina.


I helga har jeg barnefri, og skal tilbringe dagene sammen med en hel gjeng med scrappeglade damer. Gleder meg!

4 kommentarer:

Janne-Lise sa...

Nydelige invitasjoner og bordkort :) jeg er ikke tilhenger at det alltid trenger å være så "mye". Likte de så elegant enkle som du har laget de her :) Kos deg med scrappehelg :)
Det er deilig og viktig å nye fritiden en har :)

god helg - hilsen Janne-lise

Anne sa...

Så lekre invitasjoner og bortkort, kjempefine! :)

Maria sa...

Hei, så flotte kort. Jeg skal lage bryllups invitasjoner, kikeprogram, bordkort, meny, sanghefte og takkekort i samme stil til 60 stk. Har lyst på en helhet på alt. Men det er jo så dyrt med sånt utstyr. Har du noen forslag på billige ark? Jeg skal ha alt hvit og bonderomantisk..Takk for en veldig inspirrerende blogg, trenger inspirasjon nå.. :)

Cino sa...

Tusen takk for koselige kommentarer!

Maria: Det er ikke nødvendig å ha så mye utstyr for å lage invitasjoner og bordkort m.m., men jeg anbefaler at du investerer i et skjærebrett, om du ikke har det fra før. Det gjør det hele så veldig mye kjappere og enklere.

De fleste nettbutikkene tar 5 kr for et ark med kartong, og dette gir 2-3 invitasjoner, avhengig av hvordan format du vil ha på dem. I tillegg kommer mønsterark som er litt dyrere, men her kan et ark brukes på flere kort. Det finnes mange måter å pynte på, og man kommer langt med saks og lim. En god printer kan også være kjekk å bruke til å f.eks. skrive ut tekster eller monogrammer og slikt. Lykke til! Bare ta kontakt om du har noen konkrete spørsmål. Er litt vanskelig å svare sånn på generelt grunnlag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...