mandag 19. august 2013

Sjokoladeeske og kort i blått ♥

Hvor blir tiden av? Jeg har store ambisjoner om å oppdatere bloggen oftere, men nok en gang ser jeg meg slått av tiden som bare raser forbi... I dag har jeg fulgt min andre sønn til første skoledag. En milepæl og en stor dag for både mor og sønn. I tillegg så er oppussingsprosjektet vårt ennå ikke ferdig, og vi har bestemt oss for at det ikke er noe mål å bli ferdig til helgas bursdagsfeiring heller. 6-åringene bryr seg ikke om hvordan det ser ut, og de voksne som kommer er bare familie og venner.

Har gravd litt i mappene mine, og fant dette som jeg ga bort til en kollega og venninne som hadde bursdag i april...


Motivet er et Magnolia Mini stempel, og dette er vel mamma sitt stempel. Hun er like hekta på denne hobbyen som meg, og vi prøver å ikke kjøpe samme motiv, for det er jo bare å stemple opp hos hverandre. Kortet er litt mindre enn de vanlige kortene jeg pleier å lage.


Jeg har fargelagt motivet med Distress Ink refillere. Tekststempelet er fra Kreativ Hobby, og jeg har brukt det utrolig mye etter at jeg kjøpte det tidligere i år. Synes det er så anvendelig, og det kan godt stå sammen med blomstene også på litt større kort.


Og utrolig nok er det ikke noe glitter på dette kortet... Jeg elsker glitter, så det er nesten utrolig at jeg har klart å la være...


Men det ble jo litt glam med de små diamantene likevel da :). Kan jo ikke være helt kjemisk fritt for sparkling things.


Gaven var en stor plate Kvikk Lunsj sjokolade med havsalt. For det passet nemlig veldig godt å gi sjokolade til Karin, for hun og jeg har en festlig historie om vennskap. For snart et år siden var hun med meg på Trøndersaksa for første gang, og der hadde Papirhobby butikken sin. Og den hadde jeg fortalt henne om tidligere. Jeg ble derfor litt overrasket da jeg oppdaget at hun kjente innehaveren, og de kom i prat. Og hun spurte Karin hvordan vi kjente hverandre, om vi var venninner. Så når Karin da svarer at "Nei, vi er kollegaer" måtte jeg bare tørt kommentere "For vi er i alle fall ikke venner". Hehe. Etter det har jeg da prøvd å "kjøpe" meg et vennskap med Karin, og hva passer vel da bedre enn sjokolade?


Nå ser jeg at jeg ikke har tatt bilde av innsiden av kortet, for der stemplet jeg nemlig på følgende vers fra Kort & Godt: "Den som sier at vennskap ikke kan kjøpes har ikke tatt med seg sjokolade". Jeg må jo prøve :).

Tekststempelet på utsiden er også fra Kort & Godt. De ovale bitene er Spellbinders Petite Ovals i både Small og Large. De har desverre gått ut av produksjon nå, og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Det var de første diesene jeg kjøpte, og jeg blir ikke lei av dem for de er så anvendelige. Pynten på siden er Spellbinders Fancy Tags die, der jeg har klipt den i to og satt delene på hver sin side av tekstfeltet. Snurreblostene og Krystanthemumen er også fra Kort & Godt. Båndet med pom-pom'er har jeg kjøpt på Stoff & Stil. Og punchen som lager det fine mønsteret på mønsterarket er Martha Stewart Doily Lace. Blir aldri lei av den punchen.


Innsiden er ganske enkel. Her har jeg også brukt Fancy Tags diesen, men den minste som jeg bruker ofte. Tekststempelet er fra Ladybug and Friends. Hadde ikke tid til å pynte mer, for jeg har en tendens til å være ute i siste liten...


Da jeg satt og lagde denne eska hadde jeg bare en stor plate med kokesjokolade tilgjengelig. Jeg gamblet på at målene var omtrent de samme, og lagde eska ut i fra den. Og heldigvis passet den! Lukkemekanismen er forresten to magneter som jeg har limt fast mellom kartongen og mønsterarket på lokket og på klaffen. Det går fint an å feste bånd for å knyte med i stedet.


Detalj fra innsiden. Feltet på siden har jeg bare skjært til av en rest av papiret. Jeg brukte vel akkurat ett ark Bazzill kartong til denne eska.



Dette ble et langt innlegg, men sånn er det når man har mye på hjertet. Ønsker alle en fortsatt fin uke! Og hvis noen lurer på målene på eska kan jeg prøve å finne de en vakker dag. Gi meg i så fall et lite hint i kommentarfeltet.

2 kommentarer:

Bente Årstad sa...

Så klekt å se liv her inne i bloggen din og dette var et aldeles nydelig gi bort sett, klem bente:)

WenKatLeon sa...

Hei.

Herlig kort du lager.
Det er en fryd å følge bloggen din.

Ha en fin dag :)

Hilsen Wenche

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...