tirsdag 20. april 2010

Scraporama 2010

I helga var jeg i Oslo, og fikk med meg årets Scraporama messe. Jeg hadde bestilt flybillettene lenge før jeg visste om messa, så det var bare flaks at det var samme helg som jeg skulle ned og besøke to venninner. Og så holdt jeg på å miste hele greia på grunn av vulkanutbruddet... Men jeg kom meg ned med alternativ transport :).

Det var masse fint å se på messa, og jeg fikk handlet inn litt nytt også. Det morsomste var likevel å være med på et slags minikurs som Malene Leed Bauge fra Unik Hobby hadde. Jeg hadde lyst til å prøve fargelegging med Promarkere, og Malene guidet oss gjennom hele prosessen. Det ferdige motivet var en del av en tag, og også her fikk vi steg-for-steg forklaring. Kjempeartig! Og jeg ble fornøyd med resultatet. Til å være første gang så ble det ikke så aller verst.



Den supersøte musa er fra Whipper Snapper, og jeg måtte bare kjøpe med meg både stempelet og Promarker tusjene...



Kantene på tag'en ble slitt med en skalpell, før vi svertet med Distress Ink Walnut Stain. Den rosa malinga er Crackle Paint som krakelerer når den tørker. Tag'en fikk også en runde med Glimmer Mist i fargen Tattered Leather. Til slutt pyntet vi med Liquid Pearls i en lys rosa farge.



Den brune blomsten er et stempel fra Stempelglede sin Grunge Collection. Også den er rufset opp i kantene, krøllet og fått en runde med Distress Ink i kantene.



Liquid Pearls ble også brukt i senter av blomstene, og på rosene.



Jeg måtte selvfølgelig kjøpe med meg en pakke tags, og jeg gleder meg til å sette meg ned og lage flere. Og tusen takk til Malene for en kjempeartig demo/minikurs!

8 kommentarer:

Merethe sa...

Den ble kjempelekker. Som du sier selv, slett ikke værst til å være første gang med Promaksertusjene - det ble kjempefint. Kos deg videre med tusjene dine - det gjør jeg.

Ane Lene sa...

Utrolig fin... Jeg var på messa jeg og... og nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte den søte musen, den er jo bare helt herlig!
Klem fra Ane Lene

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Oi! Første gang sier du?!? Jaja, da syns jeg nesten du må gratuleres :D Prøver meg litt frem med promarkersene jeg også, men er ikke i NÆRHETEN av ditt første "forsøk" :) Kjempefin tag var det også... :)

Karen O sa...

Kjenner jeg er *litt* misunnelig på deg som var på messa! Kjempefin tag! Og du er jo en mester til å fargelegge, uansett hva du bruker:) Musa var bare herlig den også! Har forresten stjålet bilde av kortet mitt... Håper du kan tilgi meg:) Stor klem

Linda sa...

Utrolig flott kort!
Kjempelekre farger, og bare helt knall-lekkert!

izi sa...

Kjempelekker tag. Den musa var jo bare så skjønn, og flott fargelagt var den også:)

minon sa...

Veldig kjekt at du kom deg avgårde selv med vulkantrøbbel.

Nydelig tag du har laget! Sikker kjempegøy og lærerikt med slikt minikurs!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...