lørdag 22. mai 2010

Ny blog header

Noen har kanskje lagt merke til at jeg har byttet bilde i blog headeren min. Jeg hadde lyst på noen nye farger, og valgte derfor dette kortet som jeg lagde da Kristoffer skulle i bursdag til en gutt fra barnehagen.



Motivet er fra Whiff of Joy, og nå angrer jeg som en hund på at jeg solgte det. Dette er et av de to prøvetrykkene jeg tok da jeg fikk stempelet, og av en eller annen grunn likte jeg det ikke så godt da. Men gjett om jeg skal kjøpe det på nytt!



Månedsstemplene fra Norsk Stempelblad digger jeg rått. Så utrolig anvendelige. 5-tallet er chipboard fra Panduro som er malt med Crackle Paint i fargen Weathered Wood, og etterpå svertet i kantene med Walnut Stain.



Piggtråden har jeg laget av svart craft wire som jeg kjøpte på Perlehuset da smykkelaging var hobby nr. 1, og den var totalt ubrukelig som smykkewire. Idéen til piggtråden har jeg fått fra Jannecke. De små piggene er wire som er surret rundt en strikkepinne, og tredd på en rett wire. For at piggene skal sitte fast på kortet har jeg limt de på med Panokitt lim fra Panduro. Endene på wiren er festet med store brads som jeg kjøpte hos Michael's i New York.



Nærbilde som viser piggene bedre.



Og det mest sjarmerende med kortet - innsiden. Skrevet av Kristoffer.



Ønsker alle en riktig god pinse!

7 kommentarer:

Monica sa...

Nydekug kort, og stilig innside. Passer jo perfekt til bordkortene lenger nede. De var stilige, og jeg hadde heller ikke trodd det var så mye jobb som du beskriver.

sissel sa...

Nydelig kort, og jeg skjønner godt at du angrer på at du solgte stemplet for det var veldig fint.
sjarmerende med skriften inne.
Må si at konfirmasjonskortene du har laget falt i smak her hos meg, har laget ett jeg også, men det er langt unna så flott som ditt. (må se å få blogget det).
Ha ei fin pinse.

Råstilige de eskebordkorta, mye arbeid med dem skjønner jeg - men de gjorde seg.

nragnhild sa...

Guri, så mange nyyydelige kort du lager! Jeg har sittet her og bladd og vært helt betatt lenge nå :)

Ha ei fortsatt trivelig pinse! :)

Line sa...

Så flott kort. Moro med den piggtråden da. Har sett gjennom bloggen din og du lager utrolig mye flott. Ha en fin dag :-)

Anonym sa...

Du lager stadig flottere kort Veronica, og det er tydelig at du har stor glede av hobbyen din. De er nyyydelige. Det er så artig å være innom her og se.

hilsen Heidi på Nøtteliten. :-)

WencheP sa...

Kjempeflott kort! Stilig med den piggtråden....

Anne sa...

Søtt og tøft og orginalt, og skikkelig herlig hilsen inni! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...