torsdag 24. februar 2011

Gardiner til pikerommet

Etter at vi fikk vite at babyen i magen er ei lita jente fikk jeg lyst til å sy nye gardiner til pikerommet. Fra før hang det noen stripete gardiner i blått, turkis, gul og lime der, som jeg egentlig synes er veldig stilige. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å gjøre noe med rommet i det hele tatt, for jeg var jo så overbevist om at vi skulle få gutt igjen. Men da ultralyden viste jente, fikk jeg likevel lyst til å gjøre noen små forandringer.


Kommoden til høyre skal jeg male hvit, men det kan jeg ikke gjøre så lenge jenta ligger i magen. På garderobeskapet til venstre for vinduet var det i utgangspunktet en stor Ole Brumm figur. Men den passet ikke lenger, så nå har jeg hengt opp de tre Disney prinsessene der i stedet. De er nok mer egnet for en litt større jente enn en liten baby, men de vokser jo så fort disse små. Og da måtte jeg selvfølgelig bytte ut bildene også.


Den ene veggen på rommet er malt i en frisk limegrønn/vårgrønn farge, og den beholder vi. Jeg synes den passer godt til rosa også, og om noen år så vil hun sikkert bestemme farge på rommet selv.

4 kommentarer:

Elen sa...

Her kommer nok den lille prinsessa til å trives:-)

Linda S sa...

Så fint prinsesserom :)

Marion sa...

Ser at dette er et gammelt innlegg, men hvor har du kjøpt det fine prinessestoffet til gardinene??:) Skal sy prinsessegardiner selv, men de hadde ikke på stoff og stil.. Lurer også på hvor du har kjøpr de prinsessene til å feste på veggen..:) Fin blogg!

Cino sa...

Takk for hyggelige kommentarer. Gardinstoffet er kjøpt på Jysk. På en rull med 5 m stoff. Og bildene er fra Bohus. Kjøpte de for ca. 3 år siden, men har sett liknende senere også.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...