onsdag 26. oktober 2011

Utvidelse av hobbykroken

Som nevnt i forrige innlegg så har jeg fått utvidet hobbykroken min med en ekstra pult og en stoffreol. Sånn ser den ut nå.


Pulten til venstre er ny, og her har jeg to symaskiner stående. Dette bildet ble tatt før jeg fikk komplettert samlinga med en Janome Memory Craft 350e (broderimaskin) og en Janome CoverPro 1000CPX (coverlock). Fra før har jeg en Huskylock 910 (overlock) og en Pfaff Varimatic 6091 (vanlig symaskin). Overlocken og coverlocken skal stå på pulten til venstre. De tar jeg trekk over når de ikke er i bruk. Symaskina og broderimaskina oppbevarer jeg i skapet til høyre. De tar jeg frem når jeg trenger de. Over døra har jeg en knaggrekke fra IKEA. Her henger jeg opp ting jeg er ferdig med. Døra står alltid opp når jeg er her inne, og siden jeg klipper på gulvet har jeg en mopp stående bak døra. Lett tilgjengelig, men ut av syne.


I den nye reolen oppbevarer jeg de viktigste stoffene mine, som velour, ribb, jersey og applikasjonsstoff. Resten har jeg i en stor kiste inne på rommet. Men jeg trengte å få litt bedre oversikt over hva jeg har...

Når jeg scrapper (jeg lager bare kort) så trenger jeg tilgang til skuffeseksjonen som jeg har plassert i hjørnet. Den er på hjul, og ble veldig lett å flytte på da jeg tok vekk gulvteppet på rommet.


Og siden jeg ikke trenger tilgang til skapet mens jeg scrapper så setter jeg skuffeseksjonen foran skapet, og plutselig har jeg fått meg en fin liten hule. Og her trives jeg godt. Og trenger jeg likevel symaskina så er det lett å hente den ut siden skuffeseksjonen som sagt har hjul.


Og det beste med hele rommet er at jeg kan forlate alle halvferdige prosjekt uten å rydde opp, for når døra står åpen vises ikke rotet mitt uansett. Kjekt ikke sant?

Så, dette er min kreative hule. Har jeg ikke fått det fint her?

2 kommentarer:

Barbros lille verden sa...

KJEMPEfint!! Masse gode løsninger, og oversiktlig og ryddig :) liker!!
Klem fra meg

Silje sa...

Det har blitt virkelig flott Veronica!! Herlig å ha alt så oversiktlig og lett tilgjengelig :-) Gratulerer med utvidelsen!
Klem Silje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...