torsdag 8. mars 2012

Konvoluttkort i lange baner

Disse konvoluttkortene lagde jeg i fjor høst. De er kjempeenkle å lage, og jeg har brukt denne framgangsmåten, bortsett fra at jeg ikke bretter arket helt over til å begynne med, men bare markerer midten på arket. Arket du bruker må være tosidig.


Det nydelige papiret er fra Pion Design. Stempelet er fra Stempelglede.


Blondekanten er laget med Doily Lace punchen min fra Martha Stewart. Den er veldig dekorativ, og en favoritt blant kantpunchene. Stilkene til rosene har jeg krøllet rundt en strikkepinne.


Swirlen bak blomstene er en die fra Magnolia. Den passer perfekt til konvoluttkortene. De hvite blomstene kjøpte jeg hos Bikuben i fjor sommer. Den store blå er en gammel som jeg kjøpte hos Papirloftet i sin tid.


 På innsiden har jeg ikke pyntet med noe annet enn et stempeltrykk fra Stempelglede.


På baksiden har jeg satt på mitt personige stempel. Kortet sendte jeg som takk til hun jeg fikk låne dåpslua av da jeg skulle sy dåpslue til Nina.



Arkene på konvoluttkortene nedenfor er også fra Pion Design, og har røde julestjerner på seg. De passet derfor perfekt til bursdagskort til tre som har bursdag i desember. 


Kortene er helt like, men jeg har satt på navnet til mottakeren med små bokstavklistremerker.

Den hvite blomsten har fått seg en runde med Glimmer Mist spray i fargen Gold. Metallblomsten er fra Korthobby.


Den lille hvite blomsten har fått litt Stickles glitterlim i fargen Platinum i midten. Det er ikke så mye glitter som skal til, så jeg bruker å gni det litt utover med tuppen på flaska.


Teksten på papiret kommet litt på skrå, men jeg synes ikke det gjør noe. Jeg brydde meg ikke så mye om at det stod der heller selv om det skulle være bursdagskort. For når man har bursdag rett før jul så er man vel vant med både julepapir og felles bursdags- og julegaver...


Innsiden. Stipene er baksiden av arket, og de matcher derfor perfekt til forsiden.


Det siste kortet er laget av et papir jeg hadde liggende, og som jeg brettet for å vise mamma hvordan man lager konvoluttkortene. Dette er mer maskulint i fargene, og det endte til slutt opp hos mamma. Hun skulle gi det til et par som hadde hatt bursdag.


Stråene som stikker opp bak blomstene er kjøpt på Bikuben, og de kommer fra Kort & Godt. Gratulasjonsstempelet er fra Stempelglede.


De orange rosene er med på å friske opp kortet.


Det var det jeg hadde av konvoluttkort for denne gang. Men det kommer sikkert flere etter hvert, for i kveld skal jeg lære det bort til flere scrappeglade damer.

5 kommentarer:

Bente Årstad sa...

Nydelige disse konvoluttkortene og flott pyntet. Lette å lage og ikke minst kjekke å brette:)
klem bente

Dorte sa...

Bare helt nydelige alle sammen. Flotte ark du har brugt.
klem fra Dorte

Anne sa...

Kjempelekre kort!

Jorill sa...

Super-lekre kovoluttkort med flott pynting.

En riktig god helg til deg.
Klem Jorill

Therese sa...

Så utrolig mye fint du har her på bloggen din!Herlige konvoluttkort, og så mange fine ark og detaljer:)
Har lagt meg til som følger, og gleder meg til å se hva mer flott du lager :)

ha en fin dag!

klem Therese

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...