mandag 20. august 2012

Trøblete bryllupskort med søtt motiv

Noen kort er relativt kjappe å lage (dvs. 3-4 timer), andre trenger litt tid. Dette er en av de tidkrevende... Ikke fordi det var så avansert, men fordi det liksom aldri løsnet helt mens jeg satt og "kortelerte". Derav ordet "trøblete" i tittelen.


Men motivet er supersøtt da. Fra Lili of the Valley. På brudekjolen har jeg hatt på litt Stickles glitterlim i fagen Frosted Lace. For å få motivet til å komme litt bedre frem har jeg malt med litt blågrå farge rundt motivet. Så ser kjolen litt hvitere ut også. For å få til skygge på kjolen har jeg malt med litt blått der det er mest skygge.


Denne blomsterpynten voldte meg litt hodebry. Fant ikke blomster som passet i fargen (det er straffen for å male motivet før jeg finner pynten, noe jeg vanligvis ikke gjør). Så da endre jeg opp med å male de rosa blomstene med litt rødlig farge, sånn at de skulle passe bedre sammen med fargene på motivet.


Den lange remsa er et stempel fra Norsk Stempelblad som jeg har stemplet på Kraftkartongen til Bazzill. Navnet til brudeparet er små bokstaver fra AdornIt. Formen på remsa har jeg laget ved å bøye den med et falseben, også er den festet med glue dots på kantene og i midten.


Blomstene har fått Glossy Accents på seg, også har jeg tatt på litt Liquid Pearls på prikkene rundt blomstene.


For å balansere fargene og pynten på kortet stemplet jeg opp et gammelt tekststempel på Kraftkartong, og festet det med 3D-puter. Dette bildet viser lagene på kortet litt bedre. De små perlene er rosa halvperler.


Brudgommen er en kollega av mannen min, og vi var invitert til kaffen. Siden jeg hadde satt navnet på fremsiden av kortet valgte jeg å skrive på bryllupsdatoen på tag'en. Det var ikke noe stort behov for en tag på dette kortet egentlig, men jeg trengte noe å feste båndet i, så da ble det slik. Sammen med båndet har jeg festet en liten vinflaske og teksten "Love".


På innsiden har jeg tatt igjen fargene fra forsiden. Prøver ofte å holde innsiden litt enklere enn forsiden, sånn at jeg blir ferdig...


Valgte å bare dekorere den ene siden denne gang. Sommerfuglene er en punch fra Martha Stewart. Stanset ut på to forskjellige papir, og limt over hverandre slik at de gid litt dybde (sommerfuglene er altså doble).


Baksiden er holdt veldig enkel, som vanlig. Det personlige stempelet har jeg laget selv i Photoshop, og har tilpasset størrelsen til en rund, gammel punch jeg har.


Jeg så ikke før dagen etterpå at sirkelen ikke var plassert 100% midt bak. Det passer meg egentlig veldig dårlig, for jeg er litt nøye (litt for nøye i følge mamma). Men det satt som støpt, og jeg innså at å endre det ville kreve litt mer lirking enn jeg hadde tid til. Også tenkte jeg at "ja ja, det er jo hjemmelaget", og visste samtidig at jeg ikke klarer å overtale meg selv til å tro på den slags. Synes det er sjarmerende når ting er sjevt og skakt, så lenge det ikke er jeg som har laget det. Da bare irriterer det meg...

2 kommentarer:

Irene sa...

Et nydelig kort med et lekkert fargelagt motiv!<3 Fikk lyst til å lage bryllupskort jeg også nå.

Elen sa...

For et herlig bryllupskort, Veronica:-D Gleder meg til helgen! Blir kos å se deg igjen:-) Klem E

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...