søndag 23. desember 2012

Superenkle julekort med ferdige motiv

Først et par bilder av julekortet som jeg lagde flere like av, og som jeg ga til noen få utvalgte. Skulle gjerne laget flere kort til slekt og venner, men tiden strakk ikke til...


Julekulen er et stort stempel som jeg først har stemplet på det lyse mønsterarket, og deretter stemplet på et rødt mønsterark. Julekulen ble så klippet ut og limt fast over motivet på det lyse arket. Enkelt, men dekorativt.


Til slekt og venner i USA lagde jeg julekort med ferdige motiv som jeg kjøpte på Trøndersaksa for 2 eller 3 år siden. Og de er jo egentlig ikke så fine de motivene... Sikkert derfor de ikke har blitt brukt før.


Det som var kjekt med disse motivene var at de også hadde engelsk tekst på, så da slo jeg på en måte to fluer i en smekk.


Neste motiv var noe mer knall i uttrykket, kan man si... Men det er jo et glad-motiv da, og i julen skal man jo være glad.


Fikk ikke med meg den hvite kanten rundt dette motivet, så her limte jeg det på et litt større hvitt papir for å skape en slags ramme rundt bildet. Ellers ble det rett og slett litt vel mye farger mot bakgrunnen...


Sist ut i rekken av julekort som skulle til USA er dette. Kunne med fordel ha valgt andre papirer, men hadde ikke noen som passet, og jeg så mitt snitt til å bli kvitt noe restepapir.


Blonden var en liten rest jeg hadde liggende, og jeg trenger sårt påfyll av nye blonder. Spørs om det ikke blir en tur til Stoff & Stil i romjula.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...