mandag 27. mai 2013

Å sveve på en rosa sky...

Hvor kommer egentlig det uttrykket fra? Det fins jo ikke rosa skyer. Ikke blå heller, for den saks skyld... Jeg husker en biltur for mange år siden da mannen min og jeg var på vei hjem fra hoppfeltet i Stockholm, og det var aftensol og flotte skyer over oss. Jeg satt og beundret himmelen, og spurte mannen min "-hva er egentlig skyer?". Svaret hans var "-det er gasser som klumper seg...". Hehe, de som kjenner mannen min vet at han er langt mer vitenskapelig og teknisk av seg enn akkurat det svaret der skulle tilsi. Vi lo i alle fall godt av det den gang, og gjør fremdeles det.

Lang digresjon.... Men motivet jeg har brukt på dette bursdagskortet til en venninne brakte frem gamle minner. Og de som kjenner meg vet at jeg har en tendens til lange digresjoner. Hehe.


Tilbake til kortet. Både jenta og skyen er stempel fra Magnolia. Jeg har maskert de sammen, og malt de med Distress Ink (vannbasert farge). Motivet er klipt ut, og bak motivet har jeg lagt osteklut. Jeg har slitt litt med å bruke det, for det har vært så mye styr å lime det fast. Men nå fant jeg ut at jeg bare kunne stifte det fast i panelet bak motivet, og da gikk alt så mye bedre.


Det er lov å bruke rosa, selv til store jenter over 30... Her har jeg lett blant gamle blomster, og funnet frem noen skikkelige oldiser. Husker ikke hvor de er fra. Litt over alt, tror jeg.


Poststempelet og tekststempelet er i alle fall fra Kort & Godt. Det samme er pyntebærene. Blonden er som vanlig fra Stoff & Stil, og swirlen er en die fra Magnolia (Leaf & Swirl doohickey).


Takk for at du titter innom.

4 kommentarer:

Veronique sa...

Nydelig kort :)

Klem fra Veronique

Janne-Lise sa...

nydelig kort i duse farger og mye flott pynting.

Likte den ostekluten i bakgrunnen av det nydelige stempelet :)

Bente Årstad sa...

Nydelig kort, flotte farger og mange lekre detaljer,
klem bente:)

Karen sa...

Jenta på litt over tredve satte veldig stor pris på kortet! :-) Og kortet beskriver sinnstilstanden veldig godt;-) Svever fremdeles på rosa skyer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...