tirsdag 19. august 2014

Gjestedesigner hos Kreativ Scrapping - Bryllupskort med dør

Bryllup hører sommeren til, og månedens utfordring hos Kreativ Scrapping er nettopp bryllup! Og i dag er jeg gjestedesigner med dette bryllupskortet. Det herlige motivet er fra Stamping Bella, og jeg har fargelagt det med Copics.


Det som er ekstra gøy med å bli spurt om å være gjestedesigner akkurat i dag er at for 8 år siden på denne datoen fridde mannen min til meg. Så romantisk... :)

Kortet har jeg laget litt større enn vanlig, og selve basen er 5,5 x 8 inch (ca. 14 x 20 cm). Foran på kortet er det en dør, og inspirasjonen til dette fikk jeg da mannen min og jeg var en tur oppe på hyttetomten vår. For hva er vel koseligere enn en hyggelig dør som ønsker velkommen? Døra er ca. 10 x 14 cm (uten bordene over og under).


Borden over og under døra, samt hengslene, er stanset ut ved hjelp av en utrolig fin die fra Marianne Design. Hjertene er fra Dutch Doobadoo. Blomstene er fra Kort & Godt og Wild Orchid Crafts. Alt er kjøpt hos Kreativ Scrapping. Fjæra kommer også derfra. Det samme gjør bingostemplene fra Joy Craft.


Dørhåndtaket er en gammel splittbinders som jeg har hatt i mange år, og som jeg ikke husker hvor jeg kjøpte. Pennesplitten er fra Tim Holtz.


Poststempel fra Magnolia.


Nederst på kjolen er det glitter kamuflert med hvit Gesso for å få bort noe av glansen til glitteret. Det passet nemlig ikke så bra som jeg hadde trodd... Men så er jeg jo så glad i glitter, og den som intet våger intet vinner...


Døra er lukket med en liten klype fra Stampin' Up.


Selve rommet er bygget opp etter samme prinsipp som et bokkort, men med færre bretter slik at det ikke blir så høyt. Også klarte jeg ikke dy meg, for jeg fikk assosiasjoner til en utedo, og dette verset dukket friskt frem i minnet...


Så da lagde jeg like godt en liten ranke med hjerter, og det hele fikk et skikkelig harry preg. Men så bor jeg jo midt i tjukkeste harry-land også da, så da er vel greit da... Hehehe. Må gå til et brudepar med åpent sinn dette kortet her.


Inni selve kortet har jeg laget en liten lomme med plass til to tags.


Litt lettere å se dybden på kortet når jeg tar bilde skrått forfra.


Jeg har brukt følgende farger:

Hud: E11 – E00 - E000 - E0000
Kinn: E93
Hår: E47 – E44 – E43 – E42 – E41 og E57 – E55 – E53 – E51
Kjole: B91 – B0000
Dress: 110 – N8 – N6 – N4 – N2 – N0
Blomster: R37 – R35 – R22 – R20 – R00
Grønt: Y95 – Y93 – Y91
Skygge rundt motivet: W0

Tusen takk for at jeg fikk lov til å være gjestedesigner hos Kreativ Scrapping! 
 Ta gjerne en titt på bloggen til Krativ Scrapping også. Der ligger det flere bilder av kortet.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...