mandag 22. februar 2010

Gatefold dåpskort til jente

Det finnes mange måter å brette et kort på, og bretteteknikken jeg har brukt på dette dåpskortet heter gatefold. Det norske ordet er i følge Clue dobbeltfalsing, men jeg er usikker på om det passer... Uansett, kortet er et bestillingskort til jente.

Orket ikke ta bilde under dagslyslampa, så dermed ble ikke bildene så bra.

Her er kortet åpent. Har pyntet innsiden med de samme papirene som på utsiden.



Panelene er sydd sammen før de ble limt på forsiden. Det mørkerøde papiret hadde jeg veldig lite av, så jeg måtte jukse litt for å få bølgekant rundt både skoene og diktet. Det tok jeg fra papiret inne i kortet (bak akvarellpapiret), og erstattet hullene med annet papir i samme kvalitet. Og det vises jo ikke :)



Stempelet er montert på trekloss, og ligger dermed ikke sammen med de andre stemplene mine. Og jeg husker derfor ikke at jeg har det.... Gikk amok med glitter og Glossy Accents (til og med jeg synes at det ble i overkant mye...).



Blomstene ble pyntet med Sugar Glitter Lily White, som er noe søl i forhold til glitterlim. Men det gir et litt annet uttrykk, så det er morro å veksle litt.

1 kommentar:

livmme sa...

For et nydelig malt stempeltrykk!!! så stilig med glitterlimen og glossy på *sukk*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...