mandag 15. februar 2010

Trondheimstreff

Lørdag 30. januar deltok jeg på scrappetreff for første gang i mitt liv. Og det blir ikke siste gang. Kjempemorro å møte "likesinnede". Vi startet kl. 10, og jeg fikk laget 4 kort den dagen.

Det første kortet skal mamma gi til en kollega som har fått kreft. Det lille diktet på forsiden lyder: "Håpet vi bærer gir oss styrke, til å kjempe og aldri gi opp. Ved livets mange slag, gir håpet oss tro på en lysere morgendag."



Stempelet jeg har brukt er et av mine to nye Gorjuss Girls stempel. Dette stempelet synes jeg er nydelig, og tror det er veldig anvendelig.



Veldig uvant å male med rosa, men synes den syrlige grønnfargen og den litt skarpe rosafargen på papiret gir sånn liv. Og nå som det går mot vår (det gjør det hvis vi ser litt stort på det...) syntes jeg det kunne passe.



Blomstene er fra Prima, og jeg har lagt litt tyll bak den ene samlingen.

Det andre Gorjuss stempelet er også fint, men jeg kjenner at dette ikke blir en like stor favoritt som det ovenfor. Men veldig greit å ha et avlangt stempel som ikke er så plasskrevende om jeg velger å stanse det ut med en av figurene til Spellbinders.



Blomstene er stanset ut med Retro Flower Punch i størrelsene Small, Medium og Large.



På fredag skal vi i bryllup, og siden jeg regner med at brudeparet ikke har adressen til bloggen min tar jeg sjanse på å legge ut bilder av kortet allerede. Har som vanlig brukt Sarah Kay stempelet mitt. Det er og blir det stempelet jeg liker best til bryllupskort.



Kartongen jeg har brukt her er Bazzill Vintage, og til min store sorg har jeg nettopp funnet ut at de skal slutte med den fargen. Og den som er så anvendelig...

I det øvre hjørnet har jeg satt på navnene til bruden og brudgommen. Sorte klistremerker fra American Crafts.



Og for å balansere det mørke innslaget mått jeg ha en sort tekst også i nedre høyre hjørne. Lurte litt på hva jeg skulle skrive, men fant ut at = sant var passe barnslig. = er bare tegnet med tusj. Hjertet er en die fra QuicKutz som jeg har embosset med blankt embossingpulver med glitter.



Blomsten er fra Papirloftet, og har fått selskap av litt bling fra Prima. Er snart tom for krystallswirlene også. Bak motivet har jeg brukt en blondeserviett som jeg kjøpte i Stavanger i mai i fjor. Den er sprayet med Glimmer Mist Pearl, og jeg har slitt med å bruke den. Har tatt den frem ved flere anledninger, men den har alltid havnet tilbake i skuffen igjen. Men nå har jeg brukt den ene, så det er bare en igjen.



Motivet er fra Sarah Kay, og er stemplet med StazOn Timber Brown på 300 g akvarellpapir. Malt som vanlig med akvarellfarger fra Winsor & Newton. Likte fargene på disse to godt denne gang. Og jenta har fått en liten bling i sløyfa si.



Nærbilde av det kyssende paret, som viser at jeg har pyntet litt ekstra med Stickles glitterlim.



Og sist, men ikke minst, lagde jeg dette kortet på bestilling. Og grunnen til at jeg sier "ikke minst" er rett og slett at kortet skal til en dame som fyller 100 år!! Litt av en alder. Og lever du til du er 100 år fortjener du litt oppmerksomhet. Synes dette stempelet passer godt til alt fra 60-års dager og oppover.



Er veldig glad i swirls, og disse perleswirlene fra Prima gjør veldig mye ut av seg. Nå er jeg tom, så jeg håper jeg får tak i noen nye snart...



100-tallet er bokstavene i og o fra et alfabet jeg kjøpte i New York. Brilleglassene og medaljongen har fått seg en runde med Glossy accents.



Etter inspirasjon fra Anita Hagen har jeg brukt en knapp som pynt foran båndet. Og synes det ble fint. Tråden er brun scrappers floss som jeg har tvunnet rundt en strikkepinne. For at den skal holde seg pleier jeg å smøre den litt med Panokitt lim fra Panduro. Den blir blank når den tørker, og jeg bruker så lite at det ikke vises. For å gjøre kortet ennå mer personlig har jeg satt på navnet til jubilanten. Små hvite klistremerker som har fått seg en runde med Distress Ink Old Paper.



Takk for at du titter innom bloggen min!

12 kommentarer:

gURo sa...

Nyydelige kort du har laget:)

Irene sa...

Utrolig FLOTTE kort du har laget! Du er en mester i å fargelegge motiv. Herlig!

Nancy sa...

ÅÅÅ så nydelige kort du har laget:O) Herlige, duse farger, lekkert design.
Vi starter snart opp en ny utfordrings blogg, ta en titt da vel:O)
Ha en strålende tirsdag.
Nancy;O)

Hanne sa...

Du lager utrolig forseggjorte og nydelige kort. Imponerende finish og detaljrikdom! Sååå fint!
Pludrehanneklem

Karen O sa...

Nydelige kort som alltid:) Utrolig hvor kreativ du har vært i de siste, nesten som jeg begynner å lure på om dine dager en lengre enn mine...:) Gleder meg til vi sees!
Klem

Anna-Maylén sa...

Å KJÆRE VENE for noen nydelige kort!! Fineste jeg har sett! :) Fant deg via hobbyboden. Mvh AnnaM

May sa...

Kjempe nydelige kort du har laget. Synes du bruker nydelige farger.

Bling - our elf on the shelf sa...

Du er en ræser på kort altså, jeg blir jo dødsimponert :))

Gry Offernes sa...

Vel var du flink tidligere, men nå har du jo bare tatt av!!!

Isa sa...

Kortene dine ble bare såå utrolig nydelige!
Imponert over at du klarte å lage fire stykker altså.

Isa sa...

Kortene dine ble bare såå utrolig nydelige!
Imponert over at du klarte å lage fire stykker altså.

livmme sa...

nydelig kort og så vakkert distresset! du er en kortkunstner!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...