fredag 27. desember 2013

En liten makeover på bloggen & Julekort No. 1 til Ett Trykk

Håper alle har hatt en fin julefeiring! Jeg har kost meg med familien, og i kveld fikk jeg lyst til å gjøre noen endringer på bloggen. Jeg begynte å bli lei av bakgrunnen og de runde hjørnene, så nå har jeg skrelt vekk begge deler, samt laget en ny bloggheader. Så satser jeg på at nytt design er det som skal til for å gi motivasjon til å oppdatere bloggen oftere. For det er vel ingen som blir overrasket over at jeg ligger laaangt etter med bloggingen... For jeg lager kort, selv om det ikke ser sånn ut her.... Uten å love for mye skal jeg prøve å bli flinkere i 2014!

Men første ute i rekken av kort som skal blogges i 2013 er et av mine bidrag til julespesialen til Ett Trykk som kom ut i september. Til min store (men stolte) overraskelse valgte de akkurat dette kortet til å pryde forsiden på bladet!


Motivet er fargelagt med Copic Sketch Markers. Fargene ser du nederst i innlegget. Jeg bare elsker å fargelegge med Copics, og samlingen tusjer begynner å bli stor...
 
Detalj fra forsiden.


Innsiden.


Baksiden.


Sett ovenfra.


Fordelen med å pynte innsiden er at kortet ikke blir så framtungt...


Jeg har brukt følgende farger på motivet:

Hud: E11 - E00 - E000 - E0000
Kinn: R20 - R00
Hår: E57 - E55 - E53 - E51
Kåpe: T5 - E19 - E07
Frakk: E44 - E43 - E42 - E41
Krakk: E57 - E55 - E53 - E51 - E44
Pels: W1 - W0 - 0
Juletre: YG97 - YG95 - YG93 - YG91
Stjerne: E55 - E53 - E51 og Promarkere i fargen Mustard og Buttercup


Da ønsker jeg alle en fortsatt fin romjul!

1 kommentar:

Frk. Bogstad sa...

Det e heilt ekstremt kor flinke nokre e til å fargelegge motiv ;)
Det e eit nydeleg kort, eit slikt vil eg kunne klare å lire or meg eingong óg. Men långt frå endå ..

Perfekt ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...