fredag 25. mars 2016

Fargelegging med Zig Clean Color Real Brush - Tutorial: Klær

Her kommer siste trinn-for-trinn beskrivelse av fargeleggingen med Zig Clean Color Real Brush. Jeg starter med å fargelegge kjolen i farge 092 Blue Gray, og legger fargen i foldene der skyggene kommer. 
 
 
Dra ut fargene med en vannpensel. Jeg drar penselen oppover kjolen, i kanten av fargen, slik at den mørke skyggen blir bevart.
 
 
Jeg jobber ganske fort mens jeg legger på fargene, slik at de ikke tørker for mye på papiret før jeg får dratt fargen utover.
 
 
Jeg jobber ikke med hele kjolen samtidig, men gjør ferdig del for del.
 
 
Når første strøk er på vurderer jeg om jeg skal legge på mer farge der skyggene kommer.
 
 
Jeg legger da litt ekstra farge i de dypeste skyggene. For at det ikke skulle bli for mange bilder la jeg på fargen på hele kjolen samtidig. Da må du jobbe kjapt, og jeg foretrekker egentlig å ta del for del.
 
 
Da er kjolen ferdig fargelagt.
 
 
Gjør det samme med skoene. Legger på farge.
 
 
Og drar fargen utover med vannpenselen.
 
 
Stjerna er fargelagt med 071 Flesh Colour. På vingene har jeg brukt fargen 901 Gray Tint. På dette motivet har jeg valgt å legge fargen langs en av strekene på vingen, slik at den øvre kanten blir beholdt hvit. 
 
 
Trekker fargen utover med vannpenselen, men prøver å beholde litt av det hvite i vingene.
 
 
Tyllkanten på skjørtet er fargelagt med to gråfarger. Nedenfor har jeg lagt på 901 Gray Tint.
 
 
Deretter legger  jeg 094 Gray Brown i kjernen på "blomstene".
 
 
Og går over med vannpenselen.
 
 
Da er motivet ferdig, og for å lage ennå litt mer liv i kjolen valgte jeg å lage noen hvite prikker med en hvit penn.
 
 
Da er motivet ferdig fargelagt, og resultatet ble slik.
 
 
Om du ønsker det kan du også legge en farge rundt motivet. Pass da i så fall på at du ikke drar fargen fra motivet utover.
 
Klem fra Veronica

2 kommentarer:

Dorte sa...

Hvor er det flot Veronica,
klem Dorte

Veronique sa...

Kjempe fint Veronica :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...