torsdag 19. august 2010

Lili of the Valley bryllupskort

Dette kortet har jeg laget på bestilling for mamma. Bryllupet skal stå til helga, og så tidlig har jeg vel aldri blogget noen kort tidligere.


Det nydelige motivet er fra Lili of the Valley. Jeg har kjøpt noen bryllupsstempler i det siste, og det er morro å ha noen flere å velge mellom.


Jeg synes det er vanskelig å male hvite kjoler, for enten får de for lite dybde, ellers blir de skitne. Så jeg har kun malt med litt lys blåfarge der det skal være skygge, og deretter hatt på Stickles glitterlim i fargen Frosted Lace. Synes den passer veldig fint til hvitt, for den er ikke så glitrete som det andre fargene. Også ble jeg veldig fornøyd med blomstene. De er malt rosa med litt gult i midten. Prikkene rundt blomstene er Liquid Pearls i fargen Petal Pink.


Det bølgete båndet er et stempel fra Norsk Stempelblad som jeg har stemplet på kartong og formet med en bone folder.


Den nydelige blonden er en del av premien jeg fikk da jeg vant bingoen på scrappetreffet i Klæbu. Den kommer fra Papirhobby.


Kartongen er Bazzill Canvas i fargen Vanilla. De nydelige mønsterpapirene er fra My Mind's Eye, AdornIt og K & Company. Jeg har brukt Doily Lace punchen min på det øverste papiret, og det skal sies at punchen ikke var noe glad i dette papiret fra K & Company. Virket som det var av resirkulert papir, og punchen hengte seg opp for hver gang jeg trykket. Men jeg SKULLE bruke den, så da fikk jeg bruke den tiden det tok å lirke ut papirbitene.


Da jeg startet å lage dette kortet var jeg veldig usikker på om det ville se rart ut å sette pynten "bak" motivet, som om brudeparet var på tur ut av kortet. Men det ble bedre enn fryktet. Så nå synes jeg ikke det gjør noe at det ble slik. Stempelet er fra Kreativ Hobby, og jeg har stemplet det på Bazzill kartong. Blomstene er fra Wild Orchid Crafts.


Sett fra en annen vinkel.


Innsiden. På den høyre siden er det plass til å skrive hvem det er til, og hvem det er fra. Formene er laget med Spellbinders Wizard, og jeg har brukt Spellbinders Nestabillities Petite Ovals Large og Petite Scalloped Ovals Large.


Baksiden.


Nærbilde av mitt hjemmesnekrede "stempel". Har laget dette i Photoshop.


Takk for at du besøker bloggen min!

2 kommentarer:

Dorte sa...

Supersødt bryllupskort, det er blevet rigtig fint.
kh Dorte

Maria Therese sa...

Lekkert kort!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...