mandag 16. august 2010

Post-it® bøker av restepapir

Jeg har lovt meg selv at jeg skal bli flinkere til å bruke opp restepapirene mine. Jeg tar vare på selv de minste bitene, og det var på tide å få brukt opp noen rester. Jeg hadde planene klare for fire jentegaver som skulle vært ferdig i mai, og etter å ha sydd ferdig fire forklær var det tid for å gjøre ferdig Post-it® bøkene som jeg hadde startet på. Og det et passelige prosjekter for å bruke litt rester på.


Post-it® bøkene var superenkle, og lite pyntet. Som utgangspunkt stanset jeg ut to former av Spellbinders Label One på 300 g akvarellpapir, en til toppen og en til bunnen. Den ene kanten kuttet jeg av med en papirkutter. Dette for at det skulle bli lettere å få en jevn kant med spiraler.


Hver av formene kledte jeg deretter med mønsterpapir, før jeg bandt de sammen med Bind-it-all maskina mi.


Siden det var resteprosjekt fikk hver Post-it® bok forskjellig pynt. Også her prøvde jeg å bruke opp blomster som jeg har hatt vanskelig for å bruke på andre kort.


For å gjøre bøkene personlig satte jeg på navn på framsiden. Og jeg glemte helt å knyte sløyfer på ringene...

1 kommentar:

Anne sa...

Utrooolig flotte!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...