tirsdag 10. august 2010

Magnolia bryllupskort ♥

Siden sommerferien har vært lite kreativ får jeg heller vise frem et bryllupskort som jeg har glemt å blogge. Dette lagde jeg på bestilling for en kollega. Har brukt det nye bryllupsstempelet mitt fra Magnolia. Synes det er så søtt.


Motivet er stemplet med StazOn Timber Brown på 300 g glatt akvarellpapir fra Clas Ohlson. Jeg har malt med akvarellfarger fra Winsor & Newton. Blomstene har jeg hatt litt Glossy Accents på, og se hvor fint det skinner. Love-stempelet er fra Magnolia, og det har jeg stemplet med en blanding av Versamark Embossing pute og gammelrosa stempelfarge, også den fra Versamark. Deretter har jeg hatt på iredecent embossing pulver og smeltet det med varmepistolen min.


Sett fra siden. Her er det enkelt å se hvordan jeg har bøyd det lange stempeltrykket fra Norsk Stempelblad og festet det med gluedots på sidene og i midten. Navnet til brudeparet har jeg skrevet med små alfabetklistremerker fra AdornIt.


For å få en jevn bue bruker jeg å forme papiret med et falseben (= bone folder), fordi jeg synes det er enklere enn å få det jevnt med fingrene.


Sommerfuglen er fra Shorty 'n' Friends, og den har jeg malt med samme farge som håret til brudeparet, og formet den med falsebenet. Følehornene er myk, sort wire som jeg har kjøpt på Perlehuset. Kroppen har fått litt Glossy Accents på seg, og vingene har jeg pyntet med Stickles glitterlim i fargen Platinum.


Bak brudeparet har jeg brukt en rest av et kjempegammelt pyntebånd som i sin tid ble brukt som pynt på en lysestake. Det som var så kjekt med det båndet var at det var veldig formbart, og dermed ble ganske bredt da jeg formet det.


Innsiden er enkelt pyntet, med ord om kjærligheten på den ene siden, og et blankt skrivefelt på den andre. Tekststempelet er fra Stempelglede. Flaska er fra Magnolia.


Baksiden. Det personlige stempelet har jeg laget i Photoshop, og skrevet ut på 180 g akvarellark. Bak stempelet har jeg satt på en scalloped sirkel som jeg har stanset ut med en av Spellbinders Nestabillities'ene mine. Den tynne papirstripa bakerst var det eneste papiret som var igjen etter at jeg var ferdig. Og jeg liker ikke for mye pynt på baksiden, så dette ble nok for meg.


Til slutt må jeg bare takke Camilla for linken til Photoscape som hun hadde på bloggen sin. Veldig morro å prøve seg med ramme på bildene, selv om jeg nå har konkludert med at den rene stilen passer meg bedre. Derfor har jeg kun beholdt ramma på det siste bildet, for dem som lurer på hvilken ramme jeg snakket om. Og har du ikke vært i bloggen til Camilla tidligere så anbefaler jeg virkelig å ta en tur. Hun er superdyktig, og lager utrolig flotte og forseggjorte kort!

Ha en fortsatt fin kveld!

3 kommentarer:

Lise sa...

Dette var helt nydelig! Ha en fin dag! :)

Guro sa...

For et utrolig nydelig bryllupskort du har laget! Herlig motiv og lekker sommerfugl :-)
Legger meg som følger jeg.
Klem Guro

Miss Hønemor sa...

Kortet var kjempenydelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...